Rover SD1 2600 Automatic Te Koop, Unieke Auto

Rover SD1 2600 Automatic Te Koop, Unieke Auto

Neem contact op met de adverteerder

Stuur voor meer informatie een bericht naar de adverteerder via
onderstaand formulier.

Veilig online handelen? Lees de tips!

Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on FacebookPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someone
Share
Uitvoering 2600 Automatic
Bouwjaar 1979
Kenteken DT-38-JR
Tellerstand 101 KM
Brandstof Benzine
Kleur Groen
Cilinders 6
Transmissie Automaat
Versnellingen 3
Prijs € 1500,00

Omschrijving

Te koop:
Merk: Rover, Type: 2600 Automatic, Bouwjaar: 06/04/1979, KM-stand: 100.645, APK: 15/08/2015, Kleur exterieur: Poseidon, Kleur interieur: Coriander.

Deze Rover 2600 Automatic is een uniek exemplaar.

Vanaf nieuw is deze auto de eerste vijf jaar van zijn leven Dinitrol behandeld. De vorige eigenaar was een winkel in Amsterdam en was dit de auto van de zaak, waarmee zowel vader als zoon reden, maar nooit verder dan een beurs in Parijs. Nadat vader overleed heeft de zoon de auto in een garage gestald en ging t/m 2006 ieder jaar voor een ritje van 14 km naar Minor in Amsterdam voor een APK keuring. Alle papieren en rekeningen waren wel bewaard, maar verloren gegaan tijdens een gevalletje waterschade in de winkel. In 2007 kreeg ik een tip dat deze auto te koop zou zijn, mits deze persoon er ook in zou gaan rijden. Ik ben dus de tweede eigenaar en heb deze auto toen gekocht en een grote onderhoudsbeurt inclusief distributie en APK laten ondergaan. Tussen aanschaf op 03/05/2007 en heden heb ik er ± 24.000km mee gereden, naar volle tevredenheid. Elk technisch euvel wat steeds naar voren kwam is door mij verholpen. Zo zijn er in de afgelopen jaren nieuwe remschijven opgekomen, tijdig olie ververst, andere achterdemper op gemonteerd en andere velgen met banden erop gezet, om maar eens wat op te noemen.

Op 15/08/2013 ging de auto met vlag en wimpel door de APK, na wat reparaties van mijn kant, waaronder een nieuw stuurhuishoesje en een nieuw fuseekogelhoesje.

Wat deze auto ook uniek maakt is het volgende: Er is geen tweede van. Daarmee bedoel ik dat dit, voor zover mij bekend en ik ben een SD1 kenner, dit de enige 2600 Automatic MK1 is die de tand des tijds heeft doorstaan. De kleurstelling is ook uniek te noemen want ik ken geen andere origineel NL geleverde SD1 hierin. De andere die in NL rond rijdt is een geïmporteerd Zwitsers exemplaar met deze kleurstelling en dat is een 3500.

De auto heeft er na 34 jaar iets meer dan 100.00km op zitten en is toe aan een cosmetische opknapbeurt en een onderhoudsbeurt. De cosmetische opknapbeurt betreft hoofdzakelijk het interieur want dat is wel aan vervanging toe. Daar hoef je niet over in te zitten want er is een compleet nagenoeg puntgaaf reserve interieur in exact dezelfde kleur beschikbaar (zoektocht van 3 jaar), alleen de hemel moet dan opnieuw bekleed worden. Aan de buitenkant is één van de deuren niet zo mooi meer door wat roestvorming. Hoeft ook geen probleem te zijn. Er zijn vier deuren beschikbaar, zei het in een andere kleur, maar nagenoeg roestvrij. Daarnaast betreft het cosmetische een grondige poetsbeurt, een plekje op het rechtervoorscherm wat gelast mag worden en het linker binnenscherm waar wat gelast mag worden. De onderhoudsbeurt bestaat uit kleppen stellen, olie verversen, koelvloeistof verversen en andere dingen die je zou willen doen, bijvoorbeeld keerringen vervangen want lekt iets aan de voorzijde van het motorblok.

Naast de genoemde reserve-onderdelen zoals interieur en deuren is, op wat enkele onderdelen na, een gedemonteerde donor auto aan onderdelen beschikbaar. Denk daarbij aan 2 motorblokken, automaatbak, aandrijfas, dashboardmeters en tellers, diverse rubbers, complete kabelboom, startmotor, koplampen, knipperlichten, achterlichten, voor- en achterbumper, klepstelplaatjes, schakelaars, gordels, relais, spiegels, divers kleinmateriaal, kachelunit, enzovoorts, enzovoorts.

Kortom, dit is een unieke kans om deze unieke auto, met of zonder (een deel van de) reserve-onderdelen de jouwe te laten worden. Je kan er gelijk mee rijden en al rijdend opknappen en onderhoud geven of je begint met opknappen en onderhoud geven en gaat dan rijden.

Het hoeft geen betoog dat ik deze auto het liefst naar een liefhebber toe zie gaan, die er goed voor zal zorgen.
Ben je niet handig genoeg of heb je geen ruimte om aan de auto te werken, dat kan bij de verkoper van deze auto, door jezelf, samen met mij of je besteed het uit aan mij. Komen we vast wel uit. Maar het prijskaartje is dan echter wel anders dan wat hier onder staat.

Auto: vanaf € 1.500,= bieden.

Auto met reserve interieur (uiterst zeldzaam): vanaf € 2.000,= bieden.

Auto met reserve interieur (uiterst zeldzaam)en vier deuren (kleur wit): vanaf € 2.300,= bieden.

Auto met alle beschikbare reserve-onderdelen specifiek passend voor deze auto: vanaf € 2.600,= bieden.

Verkoop deze auto omdat ik er nauwelijks nog in rij en een andere liefhebbende eigenaar of eigenaresse verdient, heb namelijk nog een SD1 (een 3500) waar ik vaker mee rij.

Bezichting en proefrit alleen op afspraak.

Voor verdere informatie graag contact op nemen.