Opel P4 restauratie – 4

De demontage van de Opel P4 verliep zeer voorspoedig. Niet helemaal de volgorde van demontage, maar zoals het in me op komt om het op te schrijven. Want de gedachten vloeien nu eenmaal anders dan de bedachte volgorde hoe een oldtimer te strippen.

Originele bekleding

Opel P4 stoelenWe zijn begonnen met de stoelen, achterbank, hemel en andere delen van de bekleding. Waarom? Omdat de bekleding er prima uitziet en behouden dient te blijven. Waarschijnlijk is het de oorspronkelijke bekleding uit 1936. Maar weet je dat ooit zeker? Zelfs als het precies lijkt op de bekleding uit die tijd? Ik heb daar altijd mijn twijfels maar het klinkt uiteraard goed bij een verkooppraatje.

Spatborden en deuren

De spatborden zijn eenvoudige te demonteren door een paar schroeven los te draaien en de kabel van de knipperlichten los te maken. De deuren van hetzelfde laken een pak, maar dan zonder dat draadje voor de knipperlichten. Deursloten werken nog prima. De handbediende ruiten gaan ook soepeltjes op en neer en vice versa.

Motor en versnellingsbak

Opel P4 motorHet motorblokje met versnellingsbakje was er ook snel uit. Wat kabeltjes en wat boutjes lossen, aandrijfas los maken en ook de pedalenbediening. Fluitje van een cent als je er gemakkelijk bij kan op een hefbrug. Beetje goed gereedschap en werkomgeving doet ook veel goed.

In de volgende blog komt het chassis en de rest voorbij.

 

Related Posts